Stomatologia zachowawcza

Jest to dział stomatologii zajmujący się leczeniem juz powstałych ubytków próchnicowych i profilaktyką próchnicy zębów.

Próchnica zębów jest to proces demineralizacji twardych tkanek zęba.

Przyczyny próchnicy

bakterie - paciorkowce - Streptococcus mutans, S.salivarius, S. sanguis; bakterie w wyniku metabolizowania cukrów wytwarzają kwasy, które powodują demineralizację szkliwa zębów;
  cukry - glukoza, sacharoza i fruktoza
  podatność zęba - predyspozycje genetyczne, warunki socjalne w jakich rozwija się i przebywa człowiek, dostarczanie wapnia i fluoru w okresie płodowym jak i w okresie wzrostu ma duży wpływ na podatność zębów na próchnicę
  czas- wg niektórych danych proces demineralizacji rozpoczyna się już po 15 min. od zakończenia posiłku

Profilaktyka

Próchnicy można i należy zapobiegac już przed wyrznięciem się pierwszych zębów mlecznych.

W Dental Point zawsze podchodzimy indywidualnie do każdego Pacjenta i wybieramy najwłaściwszy dla niego sposób zapobiegania lub leczenia próchnicy.

Leczenie

Celem leczenia jest zatrzymanie procesu próchnicowego, zachowanie zęba i zapobieganie powikłaniom.
Wypełnianie zębów polega na usunięciu uszkodzonych tkanek zęba i umieszczenie w ich miejscu materiału przeznaczonego do odbudowy zębów. W Dental Point najczęściej stosowanymi materiałami do wypełniania są  wysokiej jakości kompozyty i  glass-jonomery . W przypadku bardzo zaawansowanego procesu próchnicotwórczego może dojść do zakażenia tkanek miękkich znajdujących się w zębie. Wówczas konieczne jest rozpoczęcie leczenia kanałowego.

Podsumowanie:

Niektórzy Pacjenci mają to szczęście,ze genetycznie zostali obdarzeni mocnymi i białymi zębami,ale większośc z nas musi solidnie na co dzień się starac, aby nie mieć z nimi kłopotu. Konieczna jest własciwa higiena jamy ustnej i wizyty kontrolne w gabinecie co 6 m-cy . Zespół Dental Point chętnie Państwa wesprze w tych wysiłkach.

Serdecznie zapraszamy